Praca zdalna przez wiele lat była udogodnieniem dla pracowników w większości firm na całym świecie. Jednak w 2020 roku, kiedy pojawił się COVID-19, ta forma pracy stała się koniecznością. Gdy wreszcie, po 2 latach pracy zdalnej, firmy mogły wrócić do normalnego funkcjonowania i pracy stacjonarnej, nie wszyscy zdecydowali się na tę zmianę. Warto zauważyć, że zmiana ta otworzyła nowe możliwości dla firm usług marketingowych, które zaczęły dostosowywać swoje strategie do nowej rzeczywistości.
Obecnie coraz więcej przedsiębiorstw na rynku pracy decyduje się na pracę zdalną lub hybrydową, ponieważ ma to wiele zalet zarówno dla pracodawców, jak i pracowników. Dowiedz się, jakie są zalety i wady pracy zdalnej, a także jak praca zdalna pomaga skutecznie oszczędzać dzięki Revolut Pay.
Oszczędność czasu na dojazdach
Wśród wielu zalet, jakie praca zdalna z domu ma dla życia człowieka, jedną z najczęściej podkreślanych przez pracowników jest oszczędność czasu na dojazdach do biura. Nic dziwnego. Niezależnie od tego, czy do pracy docieramy pieszo, na rowerze, transportem publicznym czy samochodem, średni czas, który spędzamy w drodze, to około 41 minut. Warto jednak pamiętać, że w przypadku dużych miast lub osób mieszkających poza miastem, ta liczba może być nawet kilkakrotnie wyższa. To otwiera pole do działania dla agencji marketingowej, która może oferować usługi dostosowane do potrzeb osób pracujących zdalnie. Do czasu spędzonego na dojazdach warto także doliczyć czas na przygotowanie się przed wyjściem z domu i po powrocie z pracy. Praca zdalna pozwala wykorzystać ten czas na coś praktycznego, na przykład na obowiązki domowe czy po prostu na relaks.
Lepsze zarządzanie czasem i bardziej efektywna praca
Brak dojazdów i praca z domu oznaczają, że można bardziej efektywnie zaplanować swój dzień. Wiele osób, które korzystają z pracy zdalnej lub możliwości pracy hybrydowej, deklaruje, że dzięki takiemu trybowi pracy są w stanie lepiej skupić się na swoich obowiązkach, a z drugiej strony mają czas i swobodę na wykonywanie codziennych zadań. Dzięki lepszej organizacji własnego czasu często pojawia się także możliwość realizacji swoich hobby i spędzania więcej czasu z rodziną i bliskimi. Usługi marketingowe, dostosowane do zmieniającego się rynku pracy, mogą tutaj odgrywać kluczową rolę, pomagając firmom dotrzeć do pracowników zdalnych.
Ograniczony kontakt z ludźmi
Ograniczony kontakt z ludźmi lub jego brak podczas pracy zdalnej to zarówno wada, jak i zaleta tego sposobu pracy. Jako istoty społeczne, kontakt z innymi, nawiązywanie relacji i komunikacja są niezwykle ważne. Dlatego jednym z największych wyzwań podczas obowiązkowej pracy zdalnej i samoizolacji było znalezienie alternatyw dla wyjścia z przyjaciółmi, spędzania czasu z kolegami z pracy czy nawet spacerowania wśród innych ludzi. Dla osób, które obecnie decydują się na pracę zdalną, warto zadbać o równowagę w tym zakresie. Jeśli nasza praca odbywa się w zaciszu domu, gdzie nie ma nikogo innego, warto zdecydować się na aktywne hobby czy spędzanie wolnego czasu poza domem. Agencja marketingowa może tutaj zaproponować innowacyjne rozwiązania, które pomogą w utrzymaniu balansu między życiem zawodowym a prywatnym.
Zaletą ograniczenia kontaktu podczas pracy zdalnej jest prawdopodobnie tylko dla dwóch typów ludzi: introwertyków i hipochondryków. Dla osób, które wolą żyć we własnym małym i kontrolowanym środowisku, praca zdalna jest rozwiązaniem na stres i emocjonalne napięcie, które dotychczas towarzyszyło „tradycyjnemu podejściu do pracy”.
Przełączanie między trybem pracy a odpoczynku
Jednym z największych wyzwań pracy z domu jest zamieszanie, z którym zmaga się nasz mózg. Standardowy układ, polegający na tym, że mieszkanie lub dom to strefa odpoczynku, a biuro – strefa pracy, nie istnieje w przypadku pracy zdalnej. Często powoduje to zmęczenie, a nawet wypalenie, ponieważ pracując w miejscu odpoczynku, strefy się mieszają: podczas godzin pracy nie możemy w pełni poświęcić się pracy, bo jesteśmy w domu, a po godzinach pracy nie relaksujemy się w pełni, bo jest to teraz również miejsce naszej pracy. Jeśli decydujesz się na pracę zdalną na dłuższy czas, warto pomyśleć o sposobie, aby podświadomie podzielić te dwie strefy w jednym pomieszczeniu. Idealnym rozwiązaniem jest wykorzystanie oddzielnego pokoju wyłącznie do pracy, wtedy mózg będzie wiedział, że jeśli jesteśmy w tym pokoju – czas na pracę, jesteśmy poza nim – odpoczynek. Jednak nie każdy może sobie pozwolić na luksus oddzielnego pokoju, który może stać się biurem, więc testuj inne opcje i znajdź tę, która najlepiej dla ciebie działa. W tym kontekście warto zauważyć, że digital marketing firma może pomóc w optymalizacji przestrzeni pracy, oferując rozwiązania cyfrowe, które sprzyjają lepszej organizacji i wydajności.
- oddzielna strefa pracy – nie chodzi o oddzielny pokój, ale przygotowanie konkretnego stanowiska pracy, którego nie używa się poza godzinami pracy. Najlepiej, gdy urządzenie do pracy jest inne niż np. to używane do grania czy przeglądania Internetu w czasie wolnym. Zastosowanie zasad digital and online marketing w organizacji przestrzeni pracy może również przyczynić się do większej efektywności i skupienia.
- „typowe przygotowanie do pracy” – poranny rytuał przygotowania do pracy, tj. wybór ubrań, fryzury, a nawet makijażu działa jako podświadomy przełącznik, który sygnalizuje, że nadszedł czas na mobilizację, bo właśnie zaczynamy nasz dzień. To również moment, w którym digital marketing firma może dostarczać inspiracji i motywacji poprzez cyfrowe narzędzia.
Oszczędzanie pieniędzy
Praca zdalna ma również nieoczekiwaną zaletę – możliwość oszczędzania pieniędzy. To prawda, nasze potrzeby nie zmieniają się niezależnie od miejsca pracy, nadal musimy jeść, potrzebujemy ubrań i innych produktów gospodarstwa domowego. Jednak pracując zdalnie, możemy oszczędzać pieniądze, które zwykle wydajemy na dojazdy, wyjścia z kolegami z pracy, a także impulsywne zakupy. Takie oszczędności w skali roku mogą przełożyć się na całkiem dużą kwotę, dlatego warto też zadbać o ich bezpieczeństwo i więcej. Możesz oszczędzać bardziej efektywnie z Revolut Pay. To nie jest typowy bank, ale międzynarodowa, online platforma, której podstawą jest elastyczność i bezpieczeństwo. W ramach usług Revolut masz dostęp do wielu usług finansowych, takich jak oszczędności, wymiana walut, inwestycje i płatności. Obecnie platformy tej używają miliony osób na całym świecie. Clickmagic – agencja marketingu cyfrowego zaprasza do zapoznania się z niezwykłymi możliwościami, jakie oferuje Revolut Pay, co pokazuje jak digital and online marketing mogą wspierać zarówno oszczędzanie, jak i efektywne zarządzanie finansami.