Czym jest targetowanie, dlaczego jest potrzebne oraz w jaki sposób segmentacja rynku pomaga znaleźć klienta i zwiększyć sprzedaż?

Targetowanie to strategia marketingowa, która dzieli duży rynek na mniejsze segmenty, w taki sposób, aby skupić się na konkretnej grupie ludzi. Zamiast próbować dotrzeć do całego rynku, marka lub organizacja używa marketingu ukierunkowanego (targetowanego), aby skupić się na komunikacji z określoną grupą.

Podstawą do targetowania odbiorców najczęściej są:
  • Dane demograficzne: wiek, płeć, wykształcenie, stan cywilny, religia itp. Przykładem segmentacji demograficznej spółek B2C jest producent luksusowych samochodów (Maserati i inni), ze szczególnym uwzględnieniem odbiorców o wysokich dochodach.
  • Psychograficzne: wartości, zainteresowania, styl życia.
  • Zachowania: nawyki lub wydatki konsumentów, status, więź z marką, motywy zakupowe itp. Przykładem targetowania B2C w tego rodzaju segmentacji jest marka samochodów luksusowych wybranych dla nabywców, którzy kupili samochód tej samej klasy w ciągu ostatnich kilku lat.
  • Geograficzne: miasto, region, kraj. Przykładem targetowania w segmencie B2C może być firma specjalizująca się w samochodach luksusowych dla osób mieszkających w ciepłym klimacie, w którym nie ma potrzeby wyposażania pojazdów w dodatkowe elementy niezbędne w chłodnym klimacie.
Firmy działające w B2B mogą skoncentrować się na:
  • Wielkości firmy.
  • Branży i obszarze działania (uroda, podróże, samochody).
  • Specyfice pracy
Dzięki targetowaniu marki otrzymują szczegółowe informacje o rynku docelowym, koncentrują się na wąskiej grupie klientów, którzy najprawdopodobniej skorzystają z jej produktów lub usług. Dana marka może na przykład kierować swoje produkty tylko do kobiet-przedsiębiorców lub nauczycieli szkół. Jeśli produkty będą do tych grup dopasowane, szanse na sprzedaż będą znacznie większe. Dlaczego targetowanie jest tak ważne? Targetowanie jest ważnym elementem strategii marketingowej. Wpływa na reklamę, komunikację marki z klientami, branding, obsługę klienta itp.
  1. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu: Komunikujesz się bezpośrednio z określoną grupą odbiorców. Wiele marek boryka się nieskutecznością prowadzonych kampanii marketingowych. Bardzo często wynika to z braku odpowiedniego targetowania. Tworzone reklamy nie są dopasowane do odbiorców, a co za tym idzie – nie są skuteczne.
  2. Przyciągasz potencjalnych klientów. Komunikacja z właściwymi ludźmi zwiększa szanse na pozyskanie potencjalnych klientów potencjalnych.
  3. Wyróżniasz się wśród konkurentów. Klienci wybiorą Cię spośród firm konkurencyjnych, gdy będą mogli wyraźnie identyfikować się z Twoją marką i jej produktami.
  4. Ulepszasz produkty i usługi. Dogłębna analiza klientów pozwala właścicielowi marki spojrzeć na swój produkt i usługi z innej perspektywy. Lepsze zrozumienie grupy docelowej umożliwia właścicielowi firmy postawienie się na miejscu konsumenta i ulepszenie swojej oferty.
Chcesz poinformować o swojej marce właściwe osoby? Chcesz zamienić potencjalnego klienta w stałego, który ponownie skorzysta z Twoich usług i produktów? Zapraszamy do Clickmagic! Nasi fachowcy uważnie analizują rynek i zainteresowania grup docelowych, konfrontują się z wewnętrznym działem sprzedaży i tworzą skuteczne reklamy na podstawie otrzymanych danych. Nie zapominaj, że aby rozwiązać problemy biznesowe i wdrożyć skuteczne kampanie marketingowe, potrzebne jest całościowe podejście: dobrej jakości produkt, żywa, przykuwająca uwagę prezentacja, wysokiej jakości grafika i treść oraz odpowiednio targetowana reklama.