5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje chatbotów

Chatboty to nowa generacja w dziedzinie technologii internetowych. Chatbot to nic innego, jak wirtualny rozmówca w komunikatorze lub na stronie internetowej. Jest narzędziem wykorzystywanym do komunikacji z klientem za pośrednictwem czatu. Stworzony przy użyciu języka programowania, nigdy się nie męczy i 24/7 odpowiada na pytania i wiadomości klientów.

Liczba botów czatu w komunikatorze na Facebooku wzrosła z 30 000 w 2016 r. do ponad 100 000 w 2017 r. Do 2020 r. 80% przedsiębiorstw planuje uruchomić chatbota, a już 60% młodych ludzi korzysta z nich w życiu codziennym. Skuteczny bot na czacie:
  • Jest profesjonalny i bezbłędny.
  • Odpowiada koncepcji marki i jej docelowym odbiorcom.
  • Zapewnia rozwiązania odpowiednie do potrzeb klientów.
  • Działa na różnych urządzeniach (zarówno w wersji desktopowej, jak i w aplikacji mobilnej).
Korzystanie z chatbotów jest skuteczne zarówno dla gigantów biznesowych, jak i dla startupów oraz małych firm. Dlaczego? Ponieważ chatbot można w łatwy sposób zintegrować ze stroną internetową lub komunikatorem internetowym, takim jak Slack i Telegram.

5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje chatbota

  1. Chatboty redukują koszty firmy. Według magazynu Chatbots, wdrożenie wirtualnych agentów lub chatbotów może pomóc firmie zaoszczędzić nawet 30% wydatków. Chatboty odpowiadają bowiem na powtarzające się pytania klientów, uwalniając od tego zadania pracowników i zapewniając lepszą obsługę klienta. Zatrudnianie pracowników obsługi klienta, która czynna byłaby całą dobę, dla wielu firm jest zbyt drogie. Wirtualni agenci lub chatboty są wydatkiem nieporównywalnie mniejszym, a często – zupełnie darmowym. Nierzadko stanowią pierwszą linię kontaktu z klientem, który – w przypadku bardziej skomplikowanych spraw – kierowani są do prawdziwych specjalistów ds. obsługi klientów.Oczekuje się, że do 2022 r. chatboty zmniejszą wydatki firm o 8 miliardów dolarów.
  2. Chatboty zwiększają sprzedaż. Nawiązują spersonalizowane interakcje z klientami, dostarczając rekomendacje na podstawie dotychczasowej historii zakupów i preferencji. Jednocześnie nie zmuszają klientów do oczekiwania na odpowiedź. 35% zakupów Amazon pochodzi z indywidualnych rekomendacji chatbotów, takich jak „produkty związane z tym produktem”.
  3. Chatboty zbierają informacje o klientach. Na przykład rejestrują dane, takie jak nazwisko, zawód, preferencje, czynniki behawioralne i kontakty. Tym samym, pozwalają stworzyć portret klienta i dostosować dla niego spersonalizowaną ofertę. Dzięki temu chatboty mogą być wykorzystywane nie tylko do sprzedaży, ale także do celów marketingowych.
  4. Chatboty zwiększają lojalność wobec marki. Rozpowszechniają jej wartości, zapewniają sprawną komunikację i budują relacje z klientami. Współcześni użytkownicy oczekują stałej interakcji i szybkich odpowiedzi na skargi oraz zapytania. Bot czatu jest w stanie udzielić ich natychmiast po otrzymaniu wiadomości!Bot National Geographic Genius odpowiada na zadane pytania dotyczące fizyki i filozofii. Call of Duty używa botów „męskich” i „żeńskich” (w zależności od ustawień gry) do stworzenia indywidualnej misji z użytkownikami.
    • Szybka odpowiedź na wiadomości i prośby klientów. Według badań IBM 65% użytkowników woli otrzymywać błyskawiczne wsparcie online niż odpowiedź telefoniczną czy mailową. To wyjaśnia przewagę chatbotów nad e-mailem lub call center.
    • Większe zaangażowanie. Boty dla komunikatorów internetowych dostarczają informacji o rabatach lub produkcie, tym samym zwiększając zainteresowanie klientów.
    • Spersonalizowane doświadczenie. Chatboty zapewniają klientom osobiste doświadczenia kontaktu ze sprzedawcą. W ten sposób zwiększają sprzedaż i zadowolenie klientów.
    • Chatboty zmniejszają pracę działu HR. Pracownicy działu zasobów ludzkich spędzają dużo czasu przeglądając tysiące CV, a zoptymalizowany chatbot doskonale ich wyręcza.Armia USA używa chatbota SGT STAR do rekrutowania żołnierzy. Odpowiada na pytania dotyczące kariery, edukacji i szkolenia w wojsku. Warto wiedzieć: Berliński startup Bonaverde uruchomił chatbota IoT, który robi kawę w odpowiedzi na krótką wiadomość. Jak to możliwe? To proste – ekspres do kawy Bonaverde Berlin piecze, miele i parzy kawę na polecenie smartfona. Chatboty oszczędzają pieniądze właścicieli firm, zwiększając sprzedaż i współczynnik konwersji. Chcesz zwiększyć wydajność swojej firmy dzięki zoptymalizowanemu chatbotowi, ale nie wiesz jak i od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły! Z przyjemnością Ci pomożemy!