
5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje chatbotów
Chatboty to nowa generacja w dziedzinie technologii internetowych. Chatbot to nic innego, jak wirtualny rozmówca w komunikatorze lub na stronie internetowej. Jest narzędziem wykorzystywanym do komunikacji z klientem za pośrednictwem czatu. Stworzony przy użyciu języka programowania, nigdy się nie męczy i 24/7 odpowiada na pytania i wiadomości klientów.
Liczba botów czatu w komunikatorze na Facebooku wzrosła z 30 000 w 2016 r. do ponad 100 000 w 2017 r. Do 2020 r. 80% przedsiębiorstw planuje uruchomić chatbota, a już 60% młodych ludzi korzysta z nich w życiu codziennym. Skuteczny bot na czacie:- Jest profesjonalny i bezbłędny.
- Odpowiada koncepcji marki i jej docelowym odbiorcom.
- Zapewnia rozwiązania odpowiednie do potrzeb klientów.
- Działa na różnych urządzeniach (zarówno w wersji desktopowej, jak i w aplikacji mobilnej).
5 powodów, dla których Twoja firma potrzebuje chatbota
- Chatboty redukują koszty firmy. Według magazynu Chatbots, wdrożenie wirtualnych agentów lub chatbotów może pomóc firmie zaoszczędzić nawet 30% wydatków. Chatboty odpowiadają bowiem na powtarzające się pytania klientów, uwalniając od tego zadania pracowników i zapewniając lepszą obsługę klienta. Zatrudnianie pracowników obsługi klienta, która czynna byłaby całą dobę, dla wielu firm jest zbyt drogie. Wirtualni agenci lub chatboty są wydatkiem nieporównywalnie mniejszym, a często – zupełnie darmowym. Nierzadko stanowią pierwszą linię kontaktu z klientem, który – w przypadku bardziej skomplikowanych spraw – kierowani są do prawdziwych specjalistów ds. obsługi klientów.Oczekuje się, że do 2022 r. chatboty zmniejszą wydatki firm o 8 miliardów dolarów.
- Chatboty zwiększają sprzedaż. Nawiązują spersonalizowane interakcje z klientami, dostarczając rekomendacje na podstawie dotychczasowej historii zakupów i preferencji. Jednocześnie nie zmuszają klientów do oczekiwania na odpowiedź. 35% zakupów Amazon pochodzi z indywidualnych rekomendacji chatbotów, takich jak „produkty związane z tym produktem”.
- Chatboty zbierają informacje o klientach. Na przykład rejestrują dane, takie jak nazwisko, zawód, preferencje, czynniki behawioralne i kontakty. Tym samym, pozwalają stworzyć portret klienta i dostosować dla niego spersonalizowaną ofertę. Dzięki temu chatboty mogą być wykorzystywane nie tylko do sprzedaży, ale także do celów marketingowych.
- Chatboty zwiększają lojalność wobec marki. Rozpowszechniają jej wartości, zapewniają sprawną komunikację i budują relacje z klientami. Współcześni użytkownicy oczekują stałej interakcji i szybkich odpowiedzi na skargi oraz zapytania. Bot czatu jest w stanie udzielić ich natychmiast po otrzymaniu wiadomości!Bot National Geographic Genius odpowiada na zadane pytania dotyczące fizyki i filozofii. Call of Duty używa botów „męskich” i „żeńskich” (w zależności od ustawień gry) do stworzenia indywidualnej misji z użytkownikami.
- Szybka odpowiedź na wiadomości i prośby klientów. Według badań IBM 65% użytkowników woli otrzymywać błyskawiczne wsparcie online niż odpowiedź telefoniczną czy mailową. To wyjaśnia przewagę chatbotów nad e-mailem lub call center.
- Większe zaangażowanie. Boty dla komunikatorów internetowych dostarczają informacji o rabatach lub produkcie, tym samym zwiększając zainteresowanie klientów.
- Spersonalizowane doświadczenie. Chatboty zapewniają klientom osobiste doświadczenia kontaktu ze sprzedawcą. W ten sposób zwiększają sprzedaż i zadowolenie klientów.
- Chatboty zmniejszają pracę działu HR. Pracownicy działu zasobów ludzkich spędzają dużo czasu przeglądając tysiące CV, a zoptymalizowany chatbot doskonale ich wyręcza.Armia USA używa chatbota SGT STAR do rekrutowania żołnierzy. Odpowiada na pytania dotyczące kariery, edukacji i szkolenia w wojsku. Warto wiedzieć: Berliński startup Bonaverde uruchomił chatbota IoT, który robi kawę w odpowiedzi na krótką wiadomość. Jak to możliwe? To proste – ekspres do kawy Bonaverde Berlin piecze, miele i parzy kawę na polecenie smartfona. Chatboty oszczędzają pieniądze właścicieli firm, zwiększając sprzedaż i współczynnik konwersji. Chcesz zwiększyć wydajność swojej firmy dzięki zoptymalizowanemu chatbotowi, ale nie wiesz jak i od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, aby omówić szczegóły! Z przyjemnością Ci pomożemy!