Instagram nie jest już tylko platformą do publikowania zdjęć jedzenia i kotów – to potężne narzędzie marketingowe, za pomocą którego możesz promować swoją firmę w Internecie. Starbucks, M.A.C Cosmetics, Sprite, Nike, Zara — nawet twoja ulubiona Nutella buduje świadomość marki na Instagramie. W tym artykule podzielimy się z Tobą wskazówkami, które pomogą Ci zaistnieć w jednej z największych sieci społecznościowych i skutecznie sprzedawać markowe produkty lub usługi. Dzięki nim będziesz jednocześnie budować pozytywny wizerunek swojego brandu.
    Czy potrzebujesz strony internetowej, aby sprzedawać? Nie zawsze! By realizować swoje cele, często potrzebować będziesz jedynie konta w popularnym serwisie społecznościowych. Dlaczego korzystanie z Instagrama jest ważne dla biznesu?
  • Ponad 200 milionów użytkowników;
  • możliwość wypromowania młodej marki lub startupu;
  • tworzenie wizerunku marki;
  • uzyskiwanie informacji zwrotnych od odbiorców;
  • sprzedaż.
65% największych światowych marek korzysta z Instagrama w celach biznesowych. Liczba ta stale rośnie.

6 najważniejszych błędów popełnianych przez właścicieli firm podczas promocji strony na Instagramie

  1. Brak określonej grupy odbiorców. Grupa odbiorców jest kręgosłupem, od którego należy rozpocząć opracowywanie strategii, tworzenie odpowiednich treści i skutecznych kampanii reklamowych. Na podstawie takich czynników, jak wiek, płeć, miejsce zamieszkania, poziom dochodów, „ból” i inne, marketer tworzy portret klienta i wykorzystuje go w promocji. Dla przykładu: posty na profilu prawnika nie zawierają zbyt wielu emoji itp.
  2. Brak dobrze przemyślanej strategii promocji. Pamiętasz żart Alicji w Krainie Czarów? „Powiedz mi, proszę, gdzie mam się udać?” „Gdzie chcesz iść?” – odpowiedział kot. „Nie obchodzi mnie to …” powiedziała Alice. „Zatem nie ma znaczenia, dokąd pójdziesz”, powiedział Kot? Bez przemyślanej strategii „wyczerpiesz” budżet i nie uzyskasz pożądanego rezultatu. Warto zacząć od odpowiedzenia na pytania: jakie są cele marki? Jakie wyniki chcesz osiągnąć za pomocą sieci społecznościowych? Oraz: kto będzie prowadził konto na Instagramie? Jakich wskaźników użyjesz do śledzenia wyniku? Jaki budżet chcesz przeznaczyć na reklamę?
  3. Brak wysokiej jakości treści. Dotyczy to zarówno formatu graficznego, jak i tekstowego. Jak rozwiązać problem zdjęć wysokiej jakości? Oceniamy zawartość zdjęć wiodących marek: Starbucks — dla fanów foto przedmiotów i właścicieli branży kawowej; Nikewoman — dla właścicieli sal fitness lub konta biznesowego o tematyce fitness; Oreo — dla tych, którzy chcą nauczyć się, jak twórczo prezentować ten sam temat; Dove — kosmetyki, pielęgnacja ciała, bodypositive; Gopro — dla zapalonych entuzjastów podróży i organizatorów wycieczek na świeżym powietrzu — i tak dalej. Następnie zapraszamy profesjonalnego fotografa i tworzymy z nim fajne treści. Jak rozwiązać problem zawartości tekstowej? Zatrudniamy copywritera, który zamieni dla ciebie słowa w pieniądze.
  4. Nieregularne publikacje, ich nieprawidłowa częstotliwość. Nieregularne publikacje lub zbyt rzadkie publikowania „zabijają” Twoją działalność i w efekcie Twoje posty osiągają mniejsze zasięgi. Właściciele małych firm powinni publikować nowa treść codziennie lub co drugi dzień. W przypadku dużych firm liczba ta jest zwykle większa.
  5. Publikacje są powielane w różnych sieciach społecznościowych. Choć to niełatwe, warto zapewniać niepowtarzalną treść dla każdej sieci społecznościowej. Dlaczego? Ponieważ na każdej platformie społecznościowej model zachowania użytkownika jest inny,należy dostosować do niego ilość i jakość publikacji. Na przykład na Facebooku użytkownicy są gotowi czytać długie teksty, podczas gdy Twitter nie był pierwotnie planowany do opowiadania historii. Kiedy pisanie unikalnych treści dla każdej sieci społecznościowej nie ma sensu? W następujących przypadkach: jeśli Twoje treści zaczną „cierpieć” z powodu pracy SMM z dużymi ilościami tekstów; jeśli wiesz, która z sieci stanowi „rdzeń” odbiorców; jeśli konto w sieci społecznościowej zostało utworzone wyłącznie w celu skonfigurowania ukierunkowanych reklam.
  6. Brak informacji zwrotnych od followersów. Jeśli korzystasz z Instagrama w celach biznesowych, musisz utrzymywać komunikację z followersami. Odpowiedzi na czas, organizacja ankiet i upominków wzmocnią przywiązanie do Twojej marki i chęć powracania do niej raz po raz. Szybko odpowiadaj na komentarze i wiadomości w trybie bezpośrednim, bądź przyjazny i serdeczny. Nie zapomnij przedstawić się na początku odpowiedzi, zwłaszcza jeśli nie jesteś jedynym menedżerem sprzedaży odpowiedzialnym również za komunikację w mediach społecznościowych marki.
     Gdy lista zadań zdaje się nie mieć końca, a Ty musisz jeszcze zaplanować posty, opublikować wyniki rozdania, stworzyć stories i przekazać wytyczne fotografowi, nie idź na łatwiznę i nie pisz kolejnych postów o kotach – skorzystaj z pomocy profesjonalistów z zespołu Clickmagic! Jesteśmy zwolennikami całościowego podejścia do marketingu w mediach społecznościowych oraz efektywnego podziału zadań i obowiązków. Nasz copywriter tworzy magiczne, przykuwające uwagę teksty, designer projektuje grafiki, w których odbiorcy zakochują się od pierwszego wejrzenia, a doświadczony marketer sprawia, że ​​reklama jest widoczna tylko dla Twoich odbiorców… sprzedaż rośnie, oszczędzasz czas i nie marnujesz pieniędzy!