
Jesteśmy przekonani, że e-mail marketing może być skutecznym narzędziem marketingowym, a odpowiednio przygotowany newsletter, z atrakcyjną grafiką i ciekawym tekstem, nie wyląduje w koszu na śmieci.
Dlaczego marketing e-mailowy działa?
Większość osób każdego dnia korzysta z poczty elektronicznej. Badanie przeprowadzone przez Adobe wykazało, że milenialsi spędzają około 6,4 godziny dziennie na czytaniu wiadomości e-mail! W przeciwieństwie do wielu innych kanałów i narzędzi marketingowych, marketing e-mailowy jest opłacalnym rozwiązaniem i niezawodną formą komunikacji między marką a jej klientami. Począwszy od prostego „Dziękujemy za subskrypcję”, zabawnego „Witamy na pokładzie” lub szczerego „Happy Birthday”, e-mail jest jednym z najłatwiejszych i najskuteczniejszych sposobów dotarcia do klientów i poinformowania ich, że są dla Ciebie ważni. Jednocześnie możesz dzięki niemu sprzedawać usługi lub produkty swojej firmy. Według McKinsey e-mail jest prawie 40 razy bardziej skuteczny niż Facebook czy Twitter i w większym stopniu pomoże Twojej firmie przyciągać nowych klientów.Nie czytają Twoich e-maili?
Spam, spam, spam… To właśnie tam trafiają Twoje wiadomości? Ten problem nie dotyczy tylko Ciebie. Specjaliści z branży e-commerce każdego dnia poświęcają około 3 godziny, aby stworzyć skuteczny e-mail marketing, który przyciągnie nowych klientów. Niestety: Odbiorcy otwierają zaledwie 26% otrzymanych wiadomości reklamowych. Dlaczego tak się dzieje?- Tematy wiadomości nie są chwytliwe.
- Nadawca nie segmentuje odbiorców.
- Wiadomości nie są atrakcyjne wizualnie.
- E-maile nie zawierają wezwania do działania.
- Nadawca nieprawidłowo korzysta z listy e-mailingowej, a jego wiadomości nie docierają do adresata.
- Wiadomości e-mail nie zawierają „mięsa” – są tylko laniem wody. Pamiętaj, że subskrybenci potrzebują wysokiej jakości, interesujących i przydatnych treści!
Korzyści biznesowe z marketingu e-mailowego
- Możliwość wysyłania ukierunkowanych i spersonalizowanych wiadomości. E-mail marketing daje możliwość segmentowania odbiorców i tworzenia różnych list. Ponadto, wraz z sieciami społecznościowymi, poczta e-mail jest idealnym narzędziem do przyciągania uwagi. Możesz wykorzystać szereg narzędzi, od chwytliwego obrazu po cenne treści tekstowe.
- Wzrost zaufania do marki. Wiadomości od nieznanego nadawcy w większości przypadków trafiają do spamu. Dostosowując mailing do zainteresowań odbiorców docelowych, możesz jednak zwiększyć zaufanie i lojalność wobec marki. Wzrost zaufania spowoduje, że Twoi odbiorcy chętniej będę otwierać i czytać wiadomości.
- Zwiększenie świadomości marki. Co wiesz o Spotify? Niektóre z najbardziej uznanych organizacji na świecie są tak znane, że branża, w której działają, jest kojarzona właśnie z nimi. E-mail marketing pomaga tworzyć i utrzymywać tożsamość marki poprzez zwiększenie przewagi konkurencyjnej nad innymi markami. Wskazówka: wstaw przyciski mediów społecznościowych do wiadomości e-mail, aby jednocześnie promować treści w pozostałych kanałach i zwiększać liczbę subskrypcji.
- Zwiększ ruch na stronie. E-mail to skuteczny i niedrogi sposób na przyciągnięcie klientów do Twojej witryny. Możesz dołączyć linki, aby przejść do strony. Na przykład szkoła szkolenia marketingowego może wysyłać e-maile z ogłoszeniem rekrutacji na nowy kurs. Ci, którzy przegapili okazję do nauki jednego z najbardziej obiecujących zawodów naszych czasów, zostawiają prośbę na stronie, a szkoła marketingu kontaktuje się z nimi, jeśli jest miejsce na streamie lub kiedy planowany jest następny kurs.
- Wzrost sprzedaży. Dobry e-mail marketing sprawia, że klienci podejmują niemal natychmiastową decyzję o zakupie. Na jednym nie musi się jednak skończyć! Oto, jak jeszcze możesz wykorzystać e-mail marketing:
- po dokonaniu zakupu odzieży, wysyłasz klientowi wiadomość e-mail z propozycjami innych ubrań lub akcesoriów, które dopełniać będą jego stylizację;
- Możesz wybrać takie elementy, które często kupowane są wraz z wcześniej zakupionym przez klienta produktem;
- w wiadomości e-mail możesz zaproponować klientowi zakup podobnych produktów do tych, które kupił poprzednio;
- po dokonaniu zakupu możesz zaproponować klientowi specjalną ofertę lub zniżkę do wykorzystania przy następnym zakupie.