Od samego początku wiele kampanii reklamowych nie przynosi zysków właścicielom firm. Nawet duże organizacje nie są narażone na ryzyko utraty tysięcy dolarów w pierwszych miesiącach testowania Google Ads, zanim optymalizacja nie zacznie przynosić zysków. Przygotowaliśmy 5 zalet reklam Google dla rozwoju biznesu online, a także krótkie podsumowanie kryteriów dla właścicieli firm, które jasno pokazuje, kiedy zamawiać usługi optymalizacji reklam w reklamach Google.

Trochę teorii

Google Ads, czyli Google AdWords, to platforma reklamowa Google, stworzona w Stanach Zjednoczonych w 2000 roku. Tworzone w niej reklamy zapewnia najszybszy zwrot z inwestycji (ROI). Jasna strategia wykorzystania kampanii reklamowej pomoże przyciągnąć klientów, a tworzenie stron internetowych związanych z wyszukiwaniem znajdzie się na szczycie zapytania, „wyprzedzając” konkurentów. Kluczem do efektywnego korzystania z reklam Google jest zrozumienie, w jaki sposób Google pozycjonuje reklamy na podstawie jakości.

5 korzyści Google Ads dla rozwoju biznesu online

  1. Natychmiastowy wynik. Dobrze zoptymalizowana kampania reklamowa Google Ads może promować biznes online i przynosić zyski właścicielowi znacznie szybciej niż SEO. Możesz włączyć i wyłączyć kampanię w dowolnym momencie, a także skupić się na kilku słowach kluczowych równolegle. Niemniej jednak zalecamy nie ograniczać się do konkretnej strategii promocji marketingowej – radzimy rozwijać swój biznes wykorzystując różne narzędzia i sposoby.
  2. Zwiększenie świadomości marki. Google Ads to prosty sposób na zaprezentowanie światu swojej marki. Google wraz z Ipsos przeanalizował firmy z różnych segmentów – od samochodów po handel detaliczny – i upewnił się, że reklamy w wyszukiwarkach zwiększają świadomość internautów na temat działalności marki i jej wyróżników o 6,6%.
  3. Przyciąganie klientów za pośrednictwem Gmaila. E-marketing jest jedną z najczęściej używanych narzędzi do promowania biznesu. W 2015 r. Google połączyło lokalne reklamy Gmail z Google AdWords i udostępniło je wszystkim reklamodawcom. Jednocześnie reklamy te są zazwyczaj tańsze niż reklamy w wyszukiwarkach.
  4. Remarketing jako „ponowne połączenie” z odwiedzającymi stronę. Wyobraź sobie, że jesteś właścicielem biura podróży lub osobą, która zajmuje się promocją takiego biura. Odwiedzający wchodzi na stronę w poszukiwaniu wycieczki do Egiptu, ale opuszcza miejsce nie wypełniając wniosku. Możesz więc skierować do niego reklamę z 25% rabatem na wycieczkę do Hurghady.
  5. Sekwencyjna analiza skuteczności kampanii. Analiza wyników tradycyjnych rodzajów reklamy (radio, telewizja, druk) jest trudna i zwykle oznacza wysokie koszty. Właścicielowi firmy trudno jest bowiem ustalić, który kanał reklamy okazał się najskuteczniejszy. AdWords szybko pokazuje, kto kliknął reklamy, które słowo kluczowe powoduje największy ruch itd. Pomaga tym samym zrozumieć skuteczność reklamy – co działa, a co nie.

I wreszcie…

  • jeśli twoja publiczność jest online;
  • blogerzy lub publikacje online często publikują w sieci informacje o produktach lub usługach oferowanych przez Twoją firmę;
  • Twoi konkurenci inwestują w płatne i nieodpłatne kanały internetowe;
  • minimalna liczba wyszukiwań słów kluczowych związanych z Twoją firmą przekracza 500 zapytań miesięcznie lub liczba wyszukiwań pokazuje rosnący trend… Obecnie bardzo trudno jest znaleźć firmę, której klienci nie korzystają z Internetu. Prawie każda nisza może i powinna być w nim promowana! Jeśli uważasz, że Twój przypadek jest wyjątkiem, najprawdopodobniej oznacza to, że nie znalazłeś jeszcze odpowiedniego rozwiązania. Starsze sposoby promocji już nie działają, więc digitalizuj swój marketing tak szybko, jak to możliwe, aby nie zostać w tyle. Z przyjemnością Ci w tym pomożemy! 😉 Skontaktuj się z nami, a zespół clickmagic pomoże Ci zwiększyć liczbę klientów, konwersji i sprzedaży w ciągu kilku dni!