Uruchomiłeś(-aś) witrynę internetową, ale po pewnym czasie jej obecność nadal jest niska?
Ruch w witrynie jest siłą napędową twojego projektu. Jeśli utworzyłeś(-aś) serwis internetowy jako właściciel firmy, Twoim celem jest przekształcenie użytkowników w klientów. W związku z tym bez ruchu Twojej organizacji nie może przetrwać. Nawet jeśli strona początkowo nie była planowana jako komercyjna, użycie skutecznej strategii promocji „podniesie” zasoby internetowe w wyszukiwarce i uczyni je popularnym.
Tak więc 4 proste kroki zwiększające ruch w witrynie internetowej:
Krok 1. Analiza konkurentów
Analiza jest ważna dla zrozumienia nisz i podejmowania strategicznych decyzji, które mogą poprawić jakość projektu i jego komponentów. Oddzielne strategie konkurentów mogą zostać przyjęte przy użyciu serwisu Similarweb. Duża liczba wspólnych fraz kluczowych między witryną a zasobem internetowym konkurenta wskazuje, że jest to Twój bezpośredni konkurent, a wysoka widoczność oznacza, że konkurent stosuje rozsądną strategię promocji. Ponadto, korzystając z tej usługi, możesz zobaczyć, z których źródeł lub urządzeń przychodzi ruch, które witryny łączą się z witryną konkurenta i ile czasu użytkownicy tam spędzają. To są wszystkie informacje, które można wykorzystać podczas promowania własnej strony internetowej.
Krok 2. Wewnętrzna optymalizacja
Google codziennie otrzymuje ponad 63 000 zapytań wyszukiwania na sekundę. Aby zwiększyć ruch, musisz zmaksymalizować potencjał wewnętrznej optymalizacji.
Użyj właściwych słów kluczowych. Aby ustalić z nimi, postaw się w miejscu docelowej grupy odbiorców. Co wpisują w polu wyszukiwania Google, aby pomóc im znaleźć Twoją witrynę? Użyj również Google Keyword Planner, SEMrush lub Ahrefs do analizy statystyk słów kluczowych i zbierania rdzenia semantycznego.
Skonfiguruj ponowne połączenie strony. Niszczenie polega na dodawaniu linków z jednej strony witryny do drugiej. Ten rodzaj linków umożliwia czytelnikom poruszanie się po witrynie, poprawia jej ranking wyszukiwania i pomaga określić hierarchię zasobu internetowego. Nie przesadzaj z relinkowaniem: w przypadku artykułu z 2000 znaków wystarczy 3-5 wewnętrznych linków.
Zarejestruj metatagi. Rozważ szablon do wypełnienia unikalnych tagów title, description dla głównych stron, kategorii i podkategorii na podstawie słów kluczowych. „Tytuł” i „deskryptor” – to jest to, co użytkownik zobaczy w wyniku wydania wyszukiwarki.
Krok 3. Optymalizacja zewnętrzna
Obejmuje analizę i pracę na masie odniesienia. Linki do strony to Twoje zalecenia. Im więcej, tym wyższy autorytet witryny i tym bardziej atrakcyjny dla wyszukiwarek. Jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania zasobów internetowych jest „działanie” na platformach zaufania, takich jak te, które są „w dobrej kondycji” w wyszukiwarkach.
Należy pamiętać, że proces budowania masy łącza powinien odbywać się stopniowo. Co jeszcze będzie skuteczne:
- Korzystanie z linków do kotwic.
- Rejestrowanie zasobu internetowego w katalogach internetowych.
- Publikuj unikatowe artykuły o zasobach tematycznych z linkiem do Twojej witryny.
- Udział w dyskusjach na forach tematycznych z późniejszą publikacją linków do Twojej witryny. To da ci większą szansę, że moderator nie usunie komentarza.
Krok 4. Regularne publikacje
Nie możesz codziennie publikować nowego artykułu, ale ucz czytelników regularności postów. Wybierz dni i konkretny czas na wysłanie, a także powiadom subskrybentów media społecznościowej firmy o materiałach opublikowanych na stronie, nowej linii produktów, ciekawych ofertach itp. Regularność publikowanych materiałów jest kluczem do sukcesu Twojej witryny. Firmy publikujące 15 nowych tekstów miesięcznie i udostępniające posty w sieciach społecznościowych otrzymują średnio 1200 nowych potencjalnych klientów każdego miesiąca. Nie zapominaj, że w różnych media społecznościowych jest określony czas, najbardziej skuteczny do publikowania.
Niemniej jednak, bez wystarczającego doświadczenia w optymalizacji wyszukiwarek i braku czasu na eksperymenty, właściciel firmy ryzykuje trafić do filtru wyszukiwarki. Bezpieczniej jest szukać usług promocji dla profesjonalistów. Clickmagic chętnie Ci w tym pomoże. Zajmujemy się przeprowadzaniem bezpłatnego, ekspresowego audytu witryny, wskazujemy główne kryteria wzrostu i promujemy zasoby internetowe z naciskiem na wyniki.